söndag 30 mars 2014

Mitt babynest



Inte den bästa bilden, men här är ett babynest jag sytt åt lillbebis. Inspirationen har jag hämtat från Idasmirakel men jag har gjort det lite bredare än det ursprungliga liggmåttet. Tänker att om det upplevs stort kan man alltid rulla ihop en liten filt den första tiden så att det ska bli extra ombonat. I övrigt har jag istället för att sy in vadd i underlaget, använt en tunn skumplastbit (ungefär sådant material som finns i stolsdynor) och dessutom gjort underlaget öppningsbart med kardborre så att man lätt kan plocka ut madrassbiten och tvätta hela babynestet i maskinen.

Allt material utom skumplasten i botten hade jag hemma redan. Vadderingen i "korven" kommer från gamla Ikeakuddar (12 kronors) och kantbanden på ovansidan har jag klippt och pressat själv av samma tyg.

Hoppas nu att bebis ska trivas däri och inte bara katterna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar