onsdag 2 april 2014

Snorar och hostar

Har varit förkyld ett tag nu, dessutom har jag järnbrist, men jag har med nöd och näppe ändå lyckats ta mig till jobbet varje dag. Igår bestämde jag mig dock för att sjukskriva mig då jag fått en eländig hosta som sitter djupt i bröstet, har dessutom svårt att sova och känner mig kort och gott mycket sliten! Sliten och gravid.
Så nu är jag hemma några dagar för att vila upp mig. Inatt sov jag bra, vaknade bara en gång för att kissa (normalt är ca tre gånger), så otroligt skönt!!

I morse försov vi oss (läs: Olov). Jag hade ju stängt av min klocka, men Olov har ju igång sin så jag litade på det. När vi vaknade hörde vi barnens röster i köket och jag tänkte att det kanske kunde vara bra att titta på klockan. Den visade 08:05! Såklart var det för sent för skolbuss. Upp, upp, klä på barnen, ge frukost, borsta tänder. Olov fick skjutsa. Tur att det är mindre än 5 minuters bilväg till skolan iallafall!

Resten av dagen ska jag bara slappa, mysa och vila. Kanske hinns det med en lugn promenad med älskling, (det är så soligt och fint ute, men säkert kallt som igår).  Han börjar kl 15 idag.

Ha en bra dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar