lördag 8 september 2012

Fyndat vinteroverall

Om det är nånting jag älskar så är det att köpa vinterplagg till barnen. Jag är också helt besatt av funktionsplagg, tycker det är helt fantastiskt att det finns ytterkläder som står emot både blåst och väta och att de verkligen fungerar. Har själv en Didriksons-vinterjacka som jag investerade i för ca 2 år sedan. Kostade en hel del men det har varit värt varenda krona!

Iallafall, Noah har haft en Friendsoverall i två säsonger nu. Det är det som fick bäst-i-test i Testfakta för några år sedan. Den har varit bra men Noah har nu vuxit ur den.
Så började jakten på en ny overall.

Vi åkte till Coop för att prova årets modeller, men blev så besvikna när vi upptäckte att overallerna inte kommit in...typiskt. Så vi åkte vidare ner mot Hälla och kikade både på Stadium, Lindex och Ica Maxi. Där fanns overaller men inga som kändes klockrena. Så kom vi på att vi hade Stadium outlet i samma kvarter så det fick bli ett besök där. Där var det väldigt glest med vinterkläder, men en overallmodell hade de; Didriksons Kebnekaise, dessutom för halva priset. Så för 490 spänn fick vi en perfekt vinteroverall till Noah.

Didriksons Kebnekaise coverall, 490:- (1000:-)


Till Vide behöver vi inte köpa nån i år, då han ärver av storebror. Praktiskt!

3 kommentarer:

  1. Haha, jag är oxå besatt av funktionskläder! :D
    I våras köpte jag ett par Haglöfs fritidsbyxor till mig själv. Dom står emot väta och smuts, och på knäna och rumpan är det ett tjockare stretchmaterial. Dom kostade 1600 spänn, men jag ska ju ha dom i flera flera år, så det var en ren investering. (finns en bild på facebook på mig och mamma i stugan där jag har dom på mig). Kan sitta i timtal och drömma om fritidsjackor, typ windstoppers och vindjackor, haha :D Tycker Bergans har så fina jackor, men dom är ju sååå dyra! Hoppas på att fynda nån gång.

    SvaraRadera
  2. Haha, vad roligt, trodde jag var själv med denna besatthet! :D
    Jag brukar drömma mig bort på Tradera, där har jag gjort många kap åt barnen. Men numera sliter Noah så mycket så det funkar inte längre med begagnat. :-)

    SvaraRadera
  3. Åh..Tur att jag hittat din blogg- har du testat overallen? Jag tänker på Kenbnekaise fr Didriksons :) Hur står den mot väta? Tacksam för svar! :)

    SvaraRadera