onsdag 26 september 2012

Everest vinterjacka

Everest vinterjacka, Stadium (K CL SKI JKT F12) 399:- (499:-)



Everest vinterjacka, Stadium (B CL SKI JKT F12) 399:- (599:-)

Vide och Noah har fått nya vinterjackor från Everest. Vet inte så mycket om dom annat än att de verkar varma och framför allt smidiga. Vatten- och vindtäta naturligtvis och med andningsförmåga. Från början vara jag intresserad av Kaxs ProXtec-jackor eftersom jag hört så bra om dom. Men väl på Kappahl ångrade jag mig då jag tyckte att de kändes för stela, tjocka och osmidiga. Tycker det är bättre med funktionsjackor som inte är alltför tjocka. Här är vintrarna i regel rätt milda och då är det mer praktiskt med en jacka man kan ha en fleece under för de riktigt kalla dagarna (om de kommer öht).

Fyndade även ett par Fix termobyxor till Noah, med 25% rabatt. Nöjd. Vide kommer att få likadana och håller just nu att buda på traddis.

Länge leve funktionsplaggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar