måndag 3 september 2012

Äter penicillin

Har haft urinvägsinfektion i några dagar och har mot det fått antibiotika av farbror doktorn. Det var verkligen flera, flera år sedan jag sist hade UVI så detta kom som en otrevlig överraskning. Inte nog med det, jag tampas även med feber och frossa. Måste säga att jag haft världens otur denna sommar, då jag varit sjuk en stor del av den. En av gångerna jag var till vårdcentralen för att kolla upp om jag hade streptokocker eller andra bakterier (vilket jag inte hade) så frågade jag läkaren om det kunde vara så att jag hade nedsatt immunförsvar. Hon menade dock att om jag hade det så skulle det snarare visa sig som upprepade svampinfektioner och liknande, inte förkylningar och den typen av sjukdomar.

Ja jag vet inte vad jag ska tro riktigt, men jag har nog alltid haft lätt att dra på mig virusinfektioner. Nu har jag iallafall börjat äta hälsofil för att på så sätt stärka immunförsvaret med rätt tarm (?) balans.

Ute är det höst, sån där mys-kylig-friskluft-höst. Men inga gula löv ännu vad jag sett. Äntligen min favoritårstid då man får tända massa ljus, dricka hett te och gosa in sig i myssjalar, stickade klänningar och tröjor, tjocka strumbyxor, stövlar och boots...mmmm löv it!

Idag till och med onsdag är jag ledig. Sedan återstår endast några få dagar kvar på hörcentralen, sedan är jag officiellt arbetssökande. Jag ska iallafall på en jobbintervju på onsdag, får se vart det leder....

Hey hopp!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar