måndag 31 januari 2011

Ny vecka

Ny vecka och nya uppgifter. Vi håller nu på med ekonomisk historia. Vi fick förresten igen tentan häromdagen i vilken jag fick ett VG. Så skönt att se att allt slit får ett resultat. Kanske borde bli jurist istället?:-) Haha, skönt i allafall att ha ännu en kurs avslutad....

Förra veckan var Olov i Stockholm och hade introduktionsvecka på PHS. Det var ganska skönt att vara helt själv med barnen för omväxlings skull och dessutom fick jag någonting att längta till. Det är väldigt annorlunda mot för hur det varit hittills, levt med varandra 24 timmar om dygnet. Men man känner förstås att något saknas...det är som att en av fyra pusselbitar saknas. När han äntligen kom hem i fredags kunde man lägga pusselbiten på plats och familjen kunde bli komplett igen. Det är bra att vara ifrån varandra ibland, men 5 dagar känns lite väl länge...

Idag ska jag hämta barnen lite tidigare för att hälsa på hos ett tvillingpar som går på deras avdelning. De har sinsemellan tjatat sig less på att få hälsa på hos varandra, så det är lika bra att göra det:-)
Olov är med sina klasskompisar på polisstationen för en träff. Jag är så glad för hans skull att kursen äntligen är igång!

Har beställt en stor duk till matbordet med vattenavvisande yta, samt gardintyg till kontoret från Ellos. Får nog paketet imorgon. Duken är grå och kommer att passa utmärkt till köksinredningen tror jag. Nu skulle jag bara haft gardiner till köket också. Måste få vårfint ser ni! För att inte tala om vardagsrummet där gardinerna är svarta, huga, måste få in lite LJUUS!

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar