torsdag 8 januari 2015

Julhelgen och things to come

Det var längesedan jag har kunnat säga att julen var helt perfekt och helt underbar. Vi har ju firat själva ganska länge och det är i sig mysigt det med. Men att fira några stycken, en samlad skara, med människor man trivs och kan vara sig själv med, det är en annan sak. Mer som det ska vara liksom. Den rätta julkänslan infann sig och det var  massor av vitt på marken.

















Nyåret firade vi med svärföräldrarna vilket var lagom lugnt efter allt julstök. Lite vin, middag och tv, väldigt avslappnat, men med finklänningen på.

Det är alltid lite av en antiklimaxkänsla och ett vemod när allt är slut, granen barrar, pepparkakshuset är demolerat och hyacinterna har blommat ut och doftar inte så där gott längre...

Men nu när jag så smått börjat plocka bort julen så börjar jag blicka framåt mot ett nytt härligt år med nya möjligheter:

I år kan jag förhoppningsvis lägga glasögonen på hyllan. På ett eller annat vis ska jag bli glasögonfri! Det känns som mitt hår börjat fatta vad jag vill...eller så har jag fattat vad mitt hår vill, men helt plötsligt lever vi i harmoni, mitt hår och jag...
I mars ska jag gå på melodifestivalfinal, bara en sån sak.
Det blir dop i vår.
Sedan fyller jag år, kommer inte ihåg, jag tror det var en jämn siffra....;) Party party.
Maken börjar på nytt jobb och jag börjar jobba igen.

Framför allt så ser jag fram emot att se Theo utvecklas och lära sig nya saker. Det går så fort och han kommer växa upp på nolltid så det gäller att ta tillvara på den här tiden.

Kram på er alla därute, detta år kommer att bli awesome!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar