fredag 30 januari 2015

"Jobbigt" värre

Olov har fått tjänst i Gävle och kommer att börja nästa vecka. Då har jag bestämt att jag går tillbaka till jobbet ungefär en gång per vecka. Det passar bra med Olovs ledighet och ger lite extra klirr i kassan. Så första dagen blir nog 10 februari. Det känns lite pirrigt men samtidigt så vill jag ju det här. Jag går ju tillbaka till världens bästa arbetsplats och kollegor! Sedan ska jag jobba så tills i början/mitten på april  någongång då jag kommer att utöka till 100 %. När Theo sedan börjar på dagis är planerna att jag går ner till 75-80 % så att jag får vara hemma en dag i veckan.

Allt som allt kommer det nog att bli jättebra med dagistider och så. Dels planerar jag ju vara hemma en dag i veckan och eftersom Olov jobbar skift så kommer han dels att vara ledig en dag i veckan samt att när han jobbar  natt så är han ju hemma på dagarna. Jobbar han dag slutar han dessutom klockan 15:00 och kan alltså hämta barnen ganska tidigt. Nu är ju Noah och Vide så pass stora att de kommer åka buss hem själv vilket betyder att det bara är Theo vi kommer att hämta. Herregud vad jag pustat och stånkat med cykelvagnen för att skjutsa hem dessa två blytyngder. Det slipper jag sedan! Hurra hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar