onsdag 9 maj 2012

Styrketräningen

Nu har jag styrketränat 3gånger i veckan i snart fyra veckor! Otrooligt:-) Efter fyra veckor ser jag tydliga resultat, men jag ska tillägga att jag promenerar i stort sett varje dag och äter enligt en variant av LCHF, fast inte helt utan kolhydrater utan jag äter lite frukt och ibland även bröd. Det fungerar mycket bättre än ren LCHF, då man har mindre restriktioner och känslan att jag FÅR äta nästan vad jag vill. Däremot KAN jag inte äta för mycket kolisar eftersom magen strejkar då. Och ffa, jag VILL inte :-)

Har mått superbra sedan jag började mitt "nya liv" och så här vill jag ha det för evigt nu :-) Jag vill att träningen ska bli en del av mitt liv. Det svåraste är att ha disciplin även när man jobbar och är tröttare, men ju längre jag håller på desto mindre vill jag nog sluta:-)

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag håller med dig att denna variant av LCHF funkar bra! Jag har prövat ren LCHF för något år sedan, mest av ren nyfikenhet och då kollapsade min mage och hjärnan blev seg.

    Härligt att du ser resultat på träningen också, det blir man ju väldigt motiverad av! Själv joggar jag 3-4 ggr/veckan och promenerar, styrketränar ibland. Träning är helt enkelt härligt! :)

    PS.Fin blogg du har!DS.

    Mvh,

    Petra

    SvaraRadera