söndag 19 april 2015

Vårglad topp och "dopklänning" klar!


Jag har nu börjat jobba heltid så det har inte funnits just någon tid att sy på. Har längtat efter helgen för att kunna färdigställa en klänning som jag tänkt ha till dopet. Det kallas väl "dopklänning" va? ;D

Iallafall så är den sydd efter onionmönstret, men denna gång med några små storleksjusteringar då ursprungsmönstret inte sitter helt ok. Gjorde även kjoldelen lite vidare (breddade till storlek M ungefär).

Jag har sytt den i ett helt underbart tyg i viscosejersey med fint fall. Den är svart med prickar i brunt vilket kanske inte framgår av bilden, som tyvärr blev URKASS (helt omöjligt med min mobilkamera, måste köpa ny mobil tror jag!), jag lade ut den bästa bilden men det ser lite tråkigt ut....

Jag har sytt ett knytband i midjan som inte sitter fast på något vis, går alltså att ta bort och ersätta med vilket band/skärp som helst, smart tycker jag :)

Det andra alstret, som har legat ofållat ett tag, är en topp som iallafall jag blir glad av! Tyvärr lyckas aldrig bilderna spegla verkligheten men på ett ungefär kan ni se den nedan. Det är en egen modell, men med Rose (såklart) som bas. Också den i viscosejersey (signalröd) med muddning och infällning i mitt favvo-stjärntyg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar