måndag 16 februari 2015

Klänningen klar!

Klänningen är klar och jag blev faktiskt ganska nöjd med mitt första alster. Så nöjd att jag använde klänningen på alla hjärtans dag när vi åt ute.

Onion 2035 var verkligen ett enkelt mönster att sy efter, men jag lämnar sällan någonting åt slumpen, om jag nu ska sy åt mig själv så ska det användas och då måste passformen vara perfekt. Så då jag tyckte att det blev lite pösigt i svanken fick jag sy in lite där med ett insnitt. Därför tog det lite längre tid än det annars skulle gjort. I början tyckte jag den såg lite tråkig ut i all sin enkelhet, men jag har bestämt mig för att lämna den därhän och istället piffa upp den med accessoarer som passar för tillfället, t ex den svartvita scarfen och guldklockan som jag använde till i lördags.


Den suddiga bilden bjussar jag på :)





Av tyget som blev över sydde jag en ärmlös topp med rynk under bysten. Jag blev inte nöjd med ärmöppningarna, de blev lite vågiga, men den funkar med en kofta över. Detta var egentligen bara en chansning, jag utgick från onionmönstret för överkroppen, men underdelen gjorde jag rynkad. Det är ju kul att improvisera också!




Jag är glad att jag har massor av Lillabuslappar kvar :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar