fredag 3 september 2010

Bröllop imorgon och på söndag smäller det

Nu har vi bott här i övernattningslägenheten i fyra dagar. Jag har faktiskt trivts här. Det är en trevlig lägenhet, avskalad men trivsam.
Imorgon vid 12-tiden är det dock dags att "checka" ut. Då hämtar vi upp bruden hos frisören och sedan tårtan. Det är tydligen en ganska väl tilltagen historia som mäter 1, 20 hög. Hoppas den går in i skuffen! Annars kanske jag måste äta upp översta lagret, skulle inta vara mig emot, hehe.
Väl i Tavelsjö så är det brudsminkningen som gäller. Den borde ta ungefär en timme. Sen blir det fotografering. Det är Olov och jag som tar tag i den biten också faktisk,t enligt önskemål från brudparet. Kan man spara in så ska man!
Det ska bli jättekul med bröllop, men det är alltid lite smådrygt att göra sig i ordning på plats. I och med att vi kommer ut så pass tidigt och att ceremonin inte börjar förrän klockan 16:30 så är det ju bättre att vänta med smink och kläder till lite senare. Men som sagt, smådrygt. Barnen ska ju också kläs på.
Pessimisten har talat!

På söndag morgon åker vi sedan hem till Västerås...nu vill jag bara landa och få till det någorlunda i nya lyan. Barnen ska skolas in redan på måndag också. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar